jump to navigation

Spellbinders + Martha Stewart = Kärlek! 4 juli, 2011

Posted by Maiden in Designteam, Kortmakeri, Teknik.
Tags:
trackback

Jag har gjort två stycken bröllopskort och då lekt lite med spellbinders, och en Martha Stewart stans. Spellbinders finns det ju en uppsjö av – å man vill såklart ha alla…. 😉 Jag har samlat på mig en hel del genom åren och har således några favoriter. En rund är ju ett ”måste”, å sedan kan man kompletera med massa roliga former till den runda!

Mina två cirklar:

Jag embossade mitt motiv på den ljusare, å så blir den mörkare med ”spetsen” som en fotomatta under:

Det ena färdiga kortet:

Å så en liten detaljbild på den lilla blomsteruppsättningen med rosett:

Till det andra kortet använde jag en oval spellbinder, och en scalloped runt som fotomatta:

Även detta kort fick en liten blomsteruppsättning:

Det färdiga kortet:

Till båda korten har jag stansat ut bokstäver till namnen och limmat fast. Till insidorna har jag använt en riktigt läcker Martha Stewart punch; fence. Det är ju samma sak med stansarna som med spellbinders – man vill ha alla!! 🙂 I den fysiska butiken finns massa fina varianter, jag tycker att det är riktigt snyggt med det här ”nya” att stansa all around the page. Eller vad tycks;

Ha en riktigt härlig vecka. Själv e jag fortfarande lycklig efter Iron Maiden konserten i fredags – å live sändningen av Metallicas konsert igår! Det här får man leva på ett tag! 🙂

Kram

Kommentarer

1. stephi - 4 juli, 2011

va snyggt det blev!


Sorry comments are closed for this entry

