jump to navigation

Sommarkort 2 15 juli, 2011

Posted by Nina in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Här kommer ett ytterligare sommarkort. Denna gången i grönbruna toner. För två veckor sedan visade jag ett vitsvart kort.

Här har jag använt mig av ”lager-på-lager”, dvs flera papper på varandra. Grunden är som så ofta ett cardstock. Därefter har jag använt ett dubbelsidigt designark. Jag gillar när designark är dubbelsidiga. Det ger mer variation till kortet. Fler och fler tillverkare har börjat göra dubbelsidiga designark så jag antar att det finns fler som tycker som jag. Hänget på ”lager 2” är fastsatt med en brad. Det fungerar som en knytanordning här. ”Lager 2” har fått både färgade kanter och stickles. Jag ruggade kanterna först. Jag brukar sätta dubbelsidig tape c:a 0,5 cm från kanten och därefter vika upp kanterna försiktigt. Under det översta pappret har jag satt en platt papperspåse och i den klistrade jag fast några blommor samt ett litet ”meddelande”.

Blomsterarrangemanget till vänster är gjort av bladranka i brunt, organzablommor, metallblommor och på metallblommorna har jag klistrat fast små papperscirklar istället för brads/bling bling. Hjärtat till höger är en utklippt detalj från ett designark. Kanterna är färgade och dekorerade med stickles.

Kika in i webbutiken så hittar du fina designark, band och spets samt blommor! Om du har vägarna förbi affären, ha koll på öppettiderna som ändrar sig från nästa vecka. De finns på startsidan!

Hoppas att du får en fin helg!

