jump to navigation

Tags 18 juli, 2011

Posted by karinsg in GästInspiratörer, Tags.
trackback

har jag haft pippi på att göra ett bra tag! De här gjorde jag att hänga på årets sommarpresenter till pedagogerna på lillsonens fritids.

Tagsen har jag stansat ut med en Tim Holtzdie som jag vet att Anna brukar ha inne. Nuförtiden gör jag så att jag klistrar på designark på en kartongbit innan jag stansar ut, helt enkelt för det blir lättare att göra så! Designarket jag använt här kommer från Kaiser Kraft Bubblegums Hills som jag i vanlig ordning inkat in med olika gröna nyanser av Distress Ink sedan fortsatte jag att stämpla på tagen med lite olika stämplar från Tim Holtz och Inkido. Just de här stämplarna kanske ni inte hittar i webshopen just nu men Anna har mycket mer i den fysiska butiken så slå henne en signal eller maila så vet jag att hon gör sitt bästa för att hjälpa dej!

Ettiketten är gjord av  spellbinderdies, för att få den mörkare kanten stansade jag ut en oval som jag la ovanpå den som är scallop och sen inkade jag på! Brukar numera ta en fotofix som jag trycker emot huden för att få bort värsta klistret innan jag lägger den på, så förstår man inte cardstocken. Har man sån där dubbelhäftande som funkar som post it kan man använda det också! Text& nyckelpigestämpel är privat ur gömmorna.

Receptet har jag skrivit ut på datorn och inkat upp, lite band och filtfjärilar så var det klart!

Så här såg de färdiga presenterna ut!

(hemodlad basilika i kruka, pinjenötter och en liten flaska olivolja i en cellofanpåse, enkelt men uppskattat!)

Ses igen i augusti!

