jump to navigation

6-årskalas – en LO 27 juli, 2011

Posted by corneliaraggsockan in GästInspiratörer.
trackback

Idag visar jag en kalasglad och färgrik LO, som handlar om bonusbarnbarnets 6-årsdag. Förra veckan fyllde han 7… så det var väl på tiden att jag scrappade de här fotona?!

Gul cardstock fick bli botten här och sen turkosblå fotomatta. Blommorna runt cirkeln av de mönstrade pappren från Pink Paislee har jag stansat ut i sju olika färger. Det var lite pyssel att klistra dit dem, men jag är ganska nöjd med resultatet 😉 Massor med ”riktiga” blommor finns också med.

De läckra, 5 cm breda, nätaktiga banden till vänster på LO-n hittar du HÄR och HÄR.

Nere till vänster finns en chipboard-deko som jag klätt med en liten bit mönsterpapper. Sandpapprade och chalkade kanterna och satte dit texten 6 år med utstansade siffror/bokstäver. Här syns också litegrann av organzabandet med fina swirlat på, som jag trädde igenom chippisen och lät löpa ovanpå det nätaktiga, gröna bandet. Organzabandet finns i massor av andra färger också.

Glad Sommar!
//Cornelia

