jump to navigation

En liten Tindra blir 7 år… 28 juli, 2011

Posted by asaaxelsson77 in GästInspiratörer, Kortmakeri, Scrapbooking.
Tags: ,
trackback

…och jag tänkte att hon ska få lite mer än ”bara” ett vanligt kort, nämligen ett konkort!

Det är första gången jag försöker mig på ett sådant, men jag tycker det gick över förväntan bra. Kan hända att det blir en del till framöver?!

Det blev ett mycket rosa kort med många blommor på. Tror att Tindra gillar både rosa och blommor?! Vi får se på lördag när det är dags för kalas…

 

Skär ut 3 st 15 cm x 15 cm, biga diagonalt. Vik ihop trianglarna och sätt ihop.

 

Skär ut 14 cm x 14 cm och skär på diagonalen, så passar mönsterpappret perfekt.

 

Sedan är det bara att börja blinga och dekorera konen. Kanterna är chalkade!

 

Många blommor har jag använt mig av samt glittrigt dekorgummi till texten.

Materiallista:

Mönstrat papper

CS

Blommor

Band

Paper Pen

Chalk

Glitter dekorgummi

