jump to navigation

Sommarkort 3 29 juli, 2011

Posted by Nina in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Här är ett ”neutralt” sommarkort att användas för ett lämpligt tillfälle. Kanske ett grattiskort till en vän eller ett krya-på-dig-kort till någon som behöver det.

Här har jag använt mig av ett blått cardstock som bas och byggt lager på lager med papper och band/spets. Fågelburen har jag klippt ut ur ett designark. Hjärtat bakom har jag klippt ut för hand. Det är ett specialpapper som finns i olika färger i butiken. Stansen är från Martha Stewart.  Det fina silverhjärtat kan man antingen dekorera med en liten bild eller här som jag gjort med stickles. I övrigt har jag dekorerat med blommor och ett gammalt klassiskt knep är att vira blomstjälkarna runt en tunn penna för att få swirlarna och med metalldekorationer. Du vet väl att Pyssloteket har gott om dekorationer som de säljer styckvis.

Allt material är från Pyssloteket. Kika in i webbutiken!

Trevlig helg!

