jump to navigation

Två små kort…. 4 augusti, 2011

Posted by pysselmalin in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Idag tänkte jag visa två kort som jag gjort med papper från Primas Sparkling Spring Collection.

Först ut är kortet med pappret ”Berry Fresh”. Jag har använd mig av både fram och baksida och dessutom klippt ut en fjäril som dekoration. Stämpeln kommer från Tim Holtz. Ett grönt organzaband rakt över och lite halvpärlor som dekoration!

Fjärilen fick ett tjockt lager crackle accents, de vita blommorna kommer från butiken och den rosa har jag gjort själv. Mer om det vid nästa kort!

Andra kortet är uppbyggt kring pappret som heter Rosebud från samma kollektion.  Stämpeln är så underbart söt och kommer från Forma Hantverk, finns i butiken! Blommorna har jag gjort av ett kaffefilter som följde med kitet! Stansade ut dem med Tim Holtz Tattered Florals, sprayade dem med en egen mist gjord på vatten, distressfärg och lite perfect pearls! Knycklade ihop dem och torkade dem med embossingfönen. Vecklade sedan försiktigt ut dem och monterade ihop dem.. Halvpärlor eller rosor fick smycka mitten. Lite halvpärlor även på textskylten! Den stora Tagen är utstansat med die från Tim Holtz.

Klockan är utstansad i metallsheet med en die från Spellbinders. Jag har sedan sandpapprat ovanpå för att få lite skiftningar i metallen. Kedjan är från Timpan… (gud vad jag tjatar!! Men det är inte mitt fel att mannen är ett helgon! Hahah!) ”Pärlband” finns i butiken!

Materiallista:

Cardstock

Papper från Prima Marketing

Halvpärlor

Blommor

Band

Kaffefilter

Dies

Bjällra

Stämplar

Metall Sheet

Ses om ett par veckor igen!

– Malin

Kommentarer

1. Ziro - 4 augusti, 2011

Fina! Jag gillar det första bäst! Smart idé att klippa ut en fjäril!


Sorry comments are closed for this entry

