jump to navigation

En älskad sommarblomma 5 augusti, 2011

Posted by pysselahem in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
trackback

Så är det redan fredag och det är min tur att visa det jag skapat.
Inspirationen fick jag när jag var på landet.


Så här har jag gjort min LO:
Skrapat och rivit runt kanterna med en edge scraper och inkat kanterna.
Använt Sew Easy(så kul) och sytt zic zac mönster med brun floss.
Färgat den lilla klädnypan med Distress Stain.
Rivit ut en bit av en boksida, inkat kanterna.
Inkat tårtpappret och alla blommor.
Gjort en rosett av sidenband.
Stansat utolika fjärilar och alfabet,
målat med Distress Crackle Paint – Clear Rock Candy.
Låtit torka.
Sen det roliga att montera ihop så man blir nöjd.
Jag lägger alltid ut allting innan lag klistrar.
Ställer mig upp så jag ser alltihop uppifrån.
Sen när jag väl börjar klistra är det alltid något jag flyttar på:-).

Hoppas jag inspirerat till att bland annat sy i papper.
Det gör jag ofta och det är så kul!

Om två veckor ses vi igen, du kan också hälsa på mig här.

Material finner du på Pyssloteket,
om inte i webbshopen så i den fysiska butiken.

/Carina,
Mitt Pyssel Å Hem

Materiallista:
Sew Easy
Edge scraper
Cardstock natur och turkos/grön
Mönstrat papper
Distress Ink Vintage Photo
TH Blending tool
Ranger  Crackle Accents
Lim
Dubbelhäftande tejp
Tårtpapper
Minialfabet
TH alfabet Typeset
Distress stain vintage photo
Pappersblommor
Rosor
Charm
Hattnål
TH fjäril
MS fjäril
Boksida
Pärlband
Lite klädnypa
Sidenband (till rosetten)
Distress Crackle Paint – Clear Rock Candy
Gasbinda
Bandstump

Kommentarer

1. jalmgren - 7 augusti, 2011

Underbart fin layout!! ❤


Sorry comments are closed for this entry

