jump to navigation

Vattenfallskort till en liten pojke 10 augusti, 2011

Posted by corneliaraggsockan in GästInspiratörer.
trackback

Idag visar jag er ett kort till en liten pojke, nämligen mitt yngsta bonusbarnbarn, som ”fyller” 5 månader. Jag valde att göra ett vattenfallskort med foton på lille Alfred.

Jag har använt cardstock i ljusblått och vitt och dubbelsidigt mönstrat papper från KaiserCraft. Till höger på kortet har jag lagt två typer av band ovanpå varandra, underst ett snyggt rutigt band och sen ett vitt band, vinranka, med blad.

När man börjar dra ut bilderna i ”vattenfallet” ser kortet ut såhär.

En bunt med dekorationer i hörnet. Bland annat en rutig tygnalle, en läcker metallfot, som jag tyvärr inte hittar i butiken, och lite annat smått och gott.

När nästan hela vattenfallet är utdraget ser man texten på utdraget också.

Och till sist en liten närbild på en del av dekorationerna. Till höger ser man en av de fina organzablommorna och litegrann av en ros.

Det var allt för mej den här veckan. Nästa gång tror jag att det kan bli ett babykort i rosa.
//Cornelia

Kommentarer

1. Ziro - 11 augusti, 2011

Vad fint det blev! Kul idé att ha fotona sådär på flikarna.


Sorry comments are closed for this entry

