jump to navigation

Väldigt rosa kort 12 augusti, 2011

Posted by Nina in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Jag fick en laddning rosa pyssel av Pyssloteket. Gjorde dels ett grattiskort till en 2-åring, dels ett välkommen-till-världen-kort till en bäbis.

Grattiskortet:

Kortet är dubbelt med ett ljusa cardstock som grund. Sedan har jag klistrat på ett mörkrosa cardstock och därefter några olika designark från Kaisercraft. Grattisbokstäverna har jag klippt ut ur ett annat designark. Sedan har jag ”sytt för hand”, dvs streckat runt varje bokstav. 2-an är utklippt för hand. När man gör egna siffror är det bra att rita på baksidan (då får man tänka lite spegelvänt). Jag har dekorerat kanten med ett hjärtband och satt på rosa bling bling. Då det är en 2-årsdag har jag även dekorerat med två blommor på varsin sida om 2-an.  Alla papperskanter är chalkade (infärgade) med Distress Ink Spun Sugar, en jättefin rosa färg. Slutligen har jag virat om ett brett och prickigt organzaband.

Välkommen-till-världen-kortet:

Här är det lite liknande uppställning som ovan. Basen är ett mörkrosa cardstock. Därefter lager på lager av rosa designark. Welcome Baby är utklippt ur ett designark och i första B:et har jag gjort ett litet hål och hängt upp en bjällra. Nallar hör väl till ett kort till en nyfödd? Det vackra It’s a girl-bandet är fastklistrat med dubbelhäftad tejp, likaså pärlflossen. Det gäller att ta den smalaste-smalaste man har så att det inte syns. Du vet väl att Pyssloteket säljer massor av dekorationer styckvis eller i småförpackningar. Kul för oss som vill variera oss men inte lägga ut en förmögenhet på flerpack. Både nallarna, metalldekorationerna, bjällran och blommorna säljs styckvis eller i småförpackningar.

Materiallista till båda korten:

Papper: Cardstock, Designark från Kaisercraft ur serien Lullaby.

Dekorationer: Band och spets, Blommor (enfärgade pappersblommor och rosor), dekorationer (nallebjörnar, bjällror, metalldekorationer (finns i butiken), bling bling)

Övrigt: Distress ink, Spun Sugar

I morse visade termometern 9 grader vid 7-tiden. Betyder det att hösten är på väg? Jag gillar personligen alla årstiderna då jag tycker att de har sin egen charm. Visst är det vackert i september när löven bländar i olika färger. Det är också lättare att sitta inne och skapa när inte solen gassar och badtemperaturen är över 20 grader. Fast nu är det augusti och fortfarande går det att njuta av solen och värmen. Många har kommit tillbaka från semester och snart börjar skolorna igen. Min lille kille skall börja på förskola på måndag. Det blir spännande för hela familjen. Det var allt för den här gången!

Ha en riktigt trevlig (pyssel)helg!

Kommentarer

1. Maiden - 12 augusti, 2011

OMG!!!
Vilken tur att jag inte fick det paketet… 😉 Jag hade aldrig fått till så fina kort som du får! Det liksom låser sig så för mig när jag ska skapa i rosa… Men faktum e att jag e tvungen alldeles snart… En kompis till som e väääldigt rosa har fått en dotter till så det förväntas nog ett rosa kort… 🙂 Får kika tillbaka här för å få inspiration när jag ska göra det!!
Massa kramar

2. Åsa - 13 augusti, 2011

Jag gillade ditt 2-årskort supermycket…
Bra jobbat!


Sorry comments are closed for this entry

