jump to navigation

Hurra kort 19 augusti, 2011

Posted by pysselahem in GästInspiratörer, Kortmakeri, Scrapbooking.
trackback

Den här veckan har jag ett less-is-more inspirerat kort att visa.

Så här knåpade jag ihop det:

Valde ett cardstock  med lite glans och i en beigeguldig ton.
Stansade ena sidan med en Martha Stewart kantpunch.
Tog ett mönstrat papper (fjärilen var på baksidan) och stansade ut
flaggorna med Tim Holtz dies On the Edge Die – Pennants.
Bokstäverna är ocksåTH och alfabetet heter Typeset.
Inkat kanterna på flaggorna och bokstäverna.
Limma fast bokstäverna och ”trädde” flaggorna på en silvertråd. Ena fjärilen
klippte jag ut och den andra stansade jag ut med Martha Stewart punsch, sedan
målade jag med Crackle Paint Clear Rock Candy och lät torka.
Insidan är gjort av samma mönstrade papper som flaggorna.
MS kantpunch igen, inkat kanterna.
Sedan montera. Fjärilarna och flaggorna är monterade med 3D-kuddar.

Nästa gång visar jag en tag, hoppas ni återkommer då.

Material finner du på Pyssloteket, om inte i webbshopen så i den fysiska butiken.

/Carina,
Mitt Pyssel Å Hem

Materiallista:

Cardstock
Mönstrat papper
Distress Ink Walnut Stain
TH Blending tool
Lim
Dubbelhäftande tejp
Tim Holtz alfabet Typeset
Tim Holtz flaggor On the Edge Die – Pennants
Martha Stewart kantstans
Martha Stewart fjäril
Distress Crackle Paint – Clear Rock Candy
3D kuddar

