jump to navigation

Bo Bunny 22 augusti, 2011

Posted by Maiden in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Bo Bunnys papper är så vackra att man knappt vill lägga till något utöver pappret… Eller vad sägs om serien ”Timepice” – helt fantastiskt vackra papper! 🙂 Jag har gjort två stycken grattis kort, ett lite enklare å ett där jag tog ut svängarna mer! 😉 Vi börjar med det enklare;

De enda dekorationerna är tre hjärtbrads uppe i högra hörnan, ett sidenband, texten iform av Kaisers Tiny Alpha Stickers å sedan den läckra kapsylen! 🙂 De kallas Bottle Cap å finns i massa olika varianter i butiken!

Jag lade ett tjockt lager med crackle accent över å det blev superläckert:

Nästa kort tog minst sagt lite längre tid att göra… Ibland undrar man ju vad man ger sig in på! 😉 Jag ville nämligen testa mitt nya verktyg; sew easy! Så först var det ju till att göra hål runt hela kortet:

Å därefter var det bara till att sy – å det var det som tog lite tid… 😉 Nästa gång syr jag nog inte runt hela kortet! 🙂

Men det blir ju snyggt iaf! 🙂 Jag gillade verkligen dekorationen ”bottle cap” å använde en till här, faktiskt så blev det samma motiv åxå – tycker fågeln är så fin! Den här gången använde jag dock vanligt 3D-lack på.

Kortet gjorde jag till min kompis Marie som fyllde år i lördags, bokstäverna fick ett lager 3D-lack över sig:

Å det färdiga kortet blidde så här:

Kakservetten och minirosorna hittar du såklart i butiken! 🙂 Ha en fin dag! Kram, Maiden

Kommentarer

1. Cornelia - 23 augusti, 2011

Järnspikar, Kerstin! Så snygga kort!!!!


Sorry comments are closed for this entry

