jump to navigation

Ett babykort i rosa 24 augusti, 2011

Posted by corneliaraggsockan in GästInspiratörer.
trackback

Mitt förra blogginlägg innehöll ett babykort i klassiskt ljusblått. Denna gång blir det ett i lika klassiskt rosa. De ljuvliga pappren kommer från KaiserCraft.

Jag har också använt en hel drös med söta ”flick”dekorationer i olika rosa nyanser. Tygnallarna är underbara, rosoarna och den vita vinrankan likaså. Metalldekosar är jag väldigt svag för, så att det fanns gott om sådana i mitt DT-paket är jag lite extra glad för! Pärlfloss hittar du HÄR.

Stämpelmotivet heter Söt slummer och kommer från Forma Hantverk.

Kortet ser ju annars ganska ”vanligt” ut på utsidan…

.. men när man öppnar det så ser det ut såhär.

En rolig vikning som jag nyligen hittat och testat några gånger. Flera härliga mönsterpapper i perfekt harmoni, från KaiserCraft. Den runda datumstämpeln kommer från Inkido.

Man kan vika ut kortet liter mer och då blir det såhär. Välkommen till världen-stämpeln är från Kort og Godt.

Baksidan på kortet är dekorerat med samma papper som på framsidan, samma band (som jag tyvärr inte hittar i butiken, men maila Anna så hjälper hon dej!) och halvpärlor, samt min egen ”handgjort av”-stämpel.

Vi ses igen om två veckor!
//Cornelia

