jump to navigation

Hello August 26 augusti, 2011

Posted by Nina in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Ja, det är väl så dags att säga hej till augusti när vi snart är inne i september. Vad gör man inte för att hålla sommaren kvar en extra liten stund?!! Har ni tänkt på vad mörkt det börjar bli på kvällarna igen?

Här har jag skapat ett kort i gröna toner.

Kortet mäter klassiskt 6 x 6 inches (c:a 15,2 x 15,2 cm) och jag har gjort ett dubbelt kort. Sedan är det några lager på lager av cardstock. Designarksbitarna som syns är från Bo Bunny. Jag har byggt på med dekorationer. Egentligen var det lite synd att gömma delar av den gröna spetsen under för den var väldigt fin. Till vänster är det en grön sidenranka, vackra rosor i två storlekar och några kallor. Tagen har jag klippt ut för hand och gjort ett litet hål i för att trä igenom bandet. Ödlan satte jag fast med dots och fäste fast en säkerhetsnål med rosett på för säkerhets skull. Cirkel i orange färg kommer från ett designark från Bo Bunny och så har jag fäst fast en spegelmosaik med virkad kant (en av mina favoriter!). Bokstäverna är självhäftande.

Materiallista: Cardstock, designark från Bo Bunny, spets (Parrot green!), rosor och kallor, band och spegelmosaik samt bokstäver. Övriga dekorationer såsom ödlan finns i butiken på Valhallavägen 48!

Det här är mitt sista alster som DT för Pyssloteket. Jag har varit DT i tre år och får väl nästan kallas för inventarie. Nu är det dags att hoppa av tåget och lämna plats för nya inspiratörer! Det har varit väldigt roligt att få vara DT för Pyssloteket, både att få lära känns så många kreativa personer och för eget utvecklande. TACK för förtroendet Anna!

Jag önskar Anna och DT-gänget forsatt lycka till!!!

Ha en riktigt fin pysselhelg!

