jump to navigation

Min allra första glimmermist 29 augusti, 2011

Posted by karinsg in GästInspiratörer, Kortmakeri, Teknik.
trackback

köpte jag faktiskt alldeles nyss hos Anna. Sent ska syndaren vakna…! Här har jag använt ett halvt ark från Tim Holtz Kraft resist paperstash som kortbas. De här papperna har förutom sitt mönstertryck även ett mönster tryckt i nån form av lack eller så som står emot färgen man färgar in sitt alster med. Jag började med att spraya hela kortbasen med glimmermisten Olive vine som fick torka innan jag distressade kanterna med peeled paint för att få resisteffekten att framträda än mer. Sedan använde jag ett designark från Pion Design som jag distressade och stämplade på med lite olika distressdynor med THs stämpelark Pappillon och sedan fäste på ett grönt swissdotpapper. (Just det här Piondesignpappret tror jag inte Anna har nu, men hon har andra liknande i butiken). Titeln är utstansad i grön swissdot som jag klistrat på grungebord för att få lite distanseffekt och sedan mistat. Blomman är egengjord av silkespapper som jag stansat ut i Tattered florals och sedan mistat, låtit torka och knölat med innan jag monterade ihop blomman med lite lim. Ett organzaband och så var det klart! Jag hoppas mormor blev glad över det färdiga kortet som hon fick på 91 årsdagen!

längst ner ser man att det blänker lite och är ljusare där det står emot misten

