jump to navigation

Olika hörn bokmärken 16 september, 2011

Posted by pysselahem in Övrigt, GästInspiratörer, Kortmakeri, Scrapbooking.
trackback

Jag hamnade plötsligt på denna sida, klicka här.
Blev inspirerad att själv göra bokmärken.

Så den här veckan har jag tre olika bokmärken att visa.
Det finns många olika varianter på att göra hörn bokmärken.
Just idag valde jagatt göra dessa:

Skär till och biga papper (se länken).

Jag har stämplat på pappersblomman med en Tim Holtz stämpel.
Punchat ut en scalop cirkel som jag målat med Clear Rock Candy.
Lilla pinglan som sitter på sidenbandet hade en grön färg
som jag inte tyckte passade. Därför färgade jag den med Alcohol Ink.

Materialet finner du på Pyssloteket, om inte i webbshopen så i den fysiska butiken.

/Carina,
Mitt Pyssel Å Hem

Materiallista:
Nit
Distress Crackle Paint – Clear Rock Candy
Cardstock
Mönstrat papper
Distress Ink Walnut Stain
Tim Holtz Blending tool
Lim
Dubbelhäftande tejp
Martha Stewart kantstans
Martha Stewart fjäril
Sidenband
Pappersblommor
Charm
Alcohol Ink (till en pingla som behövde ny färg)
Ranger– Inkssentials –Carckle Accent
Martha Stewart blomstans
Cirkel (liten) och scaloppunch
TH textstämpel från ”Papillon”
Edgescraper

Kommentarer

1. Ziro - 16 september, 2011

Vilka fina bokmärken! Den första sorten har jag redan gjort, men nu fick jag tips på den andra sorten! Ska nog göra några sådana också! Tack för tipset.


Sorry comments are closed for this entry

