jump to navigation

Crafters Corner: Annika 20 september, 2011

Posted by Pyssloteket in Crafters Corner.
trackback
Jag fick ett mail med ett fint bokkort av Annika: 
Har gjort mitt första, men absolut inte sista bokkort! Så himla kul att skapa så det kommer
nog bli ett och annat till jul:-)
Jag har använt CS i brunt/beige, det ljusa som används till ram och ”sidor” går det åt två
stycken av och vill man dessutom dekorera mer med samma färg gäller det att ett tredja på lager.
Jag har huvudsakligen bara använt mig av Tim Holtz produkter, ovanligt eller hur?
Framsidan är dekorerad med bakgrund från hans Parer Stack, Lost and found. Stämpel och låset
som är från ett Grungleboard-kit är dessutom täckt med Distress Crackle paint, vintage photo.(även
 nyckeln på bokryggen) .Klockblomman kommer från ”Graphic 45”.
Insidan har jag med avsikt varit sparsam med att dekorera på vänster sida då jag inte vet till vem och
vilket syfte kortet kommer att få.
Jag har använt en kantstans till ramen som jag färgat in med Distress Ink, vintage photo, även bokens sidor
är färgade med samma nyans.
Den underbara bilden kommer från ett ark ”Sagenvintagedisign” som efter att jag har skrapat och färgat
kanterna på hat lagt på ett lager med Distress crackle paint,clear rock candy.
Fler bokkort kommer det att bli:-)
Annika
Kolla på Annikas blogg för mer inspiration: http://pysselannika.blogspot.com/
