jump to navigation

DrAnnika gästar Pyssloteket – Layout ”Weathered” 25 september, 2011

Posted by drannika in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
trackback

Hejsan på er! Jag har fått den stora äran att vara gästdesigner här på Pyssloteket i några veckor framöver. Jag har länge haft Pyssloteket som ett MÅSTE-besöka när jag är hemma i Stockholm så när jag och Anna kom överens om att jag skulle vara gästdesigner blev jag enormt glad.

Jag heter som sagt Annika, men kallas DrAnnika på de flesta pysselsajterna i Sverige och utomlands. Jag är 31 år gammal och bor i England, där jag pluggar till läkare. Jag bor i ett typiskt engelskt radhus, tillsammans med min beagle-valp Dora.

Jag har pysslat sedan många år tillbaka och jag har det som avkoppling från läsandet och hemmafixet. När det kommer till min scrap- och kortstil är det mycket Tim Holtz, mycket blommor, mycket distressande, dova färger och bling.

Detta är min första layout som gästdesigner och jag hoppas att ni tycker om den!

Materiallista:

Papper: Bazzill Cardstock brun samt turkos, Kaiser Kraft ”Velvet Ensemble – Interval”

Dekorationer: Blommor, spets, snöre, minibokstäver, Jillibean Corrugated Alphas från mina egna gömmor, blingpärlor och kristaller, Glossy accents, blad stansade med Martha Stewarts ”Frond”-stans, stämplar från olika set av Tim Holtz stämplar.

Verktyg: Making Memories edge scraper, Rangers Ink Blending tool, Distress-dyna ”Walnut stain”, vit gel-penna, Martha Stewarts Punch Around The Page ”Iron Gate” och gluedots (pop-up och mini).

Tack för titten, och ha en underbart skön söndag!

/DrAnnika

