jump to navigation

Mixed media 26 september, 2011

Posted by karinsg in Okategoriserade.
trackback

kanske jag nästan törs kalla mitt skapande just nu…. Jag ritar inte själv som andra gör och kommer heller aldrig göra, men jag blandar olika medier som akrylfärg, gesso, modeling paste, glimmer glam, glimmer mist. Jag kladdar och stämplar, syr och limmar 🙂 Först ut en LO:

Jag utgick den här gången från ett vanligt cardstock, men brukar lika ofta använda ett passande designark.  Av en tillfällighet hittade jag en fantastisk sida där man kan hämta underbara bilder http://www.graphicsfairy.blogspot.com/ och skrev ut de här fjärilarna på ett kraftigare vellum. Rev ner det i passande storlek och fäste det på cardstocket med Studio media matte. Sen har jag härjat fritt med akrylfärg, gesso, modeling paste och stämplat (främst Tim Holtz) med distressdynor!

Allt material finner du på Pyssloteket (utom möjligtvis modeling paste…) Och finns det inte i webshopen  maila Anna och kolla om det inte finns i butiken på Valhallavägen 48.  Jag vet att hon har ett helt ställ med läckra Studio akrylfärger, mister, glam mm. Just de här chipbordalfat är privat men även det finns många andra att välja bland i butiken!

Om två veckor ses vi igen och då tänkte jag visa mer mixed media!

Kommentarer

1. Johanna - 26 september, 2011

Superfint alster! underbara detaljer!!! Gillar vekligen hur du fått fram alla detaljer!


Sorry comments are closed for this entry

