jump to navigation

Maricelle gästspelar på Pyssloteket 28 september, 2011

Posted by maricelle in Okategoriserade.
trackback

Hej på er, jag heter Maricelle och kommer att gästa här på pyssloteket som gästdesigner några veckor här i höst. För mig kommer det bli en fantastisk spännade höst med den enorma utmaningen jag åtog mig genom att vara gästdesigner hos pyssloteket. Jag hoppas att jag kan bidra med lite inspiration till er som älskar denna hobby.

Jag har sysslat med scrapbooking sedan 6 år tillbaka. Kreativa sysselsättning har alltid varit ett stort intresse för mig. Har hållit på med olika handarbeten såsom virkning, stickning, pärlbroderi och allt med handarbeten att göra. Jag har även ett stort intresse av fotografi. Scrapbooking blev mitt största intresse hittills. Och där har jag fastnat ett antal år nu och kommer nog aldrig tröttna.

Här är min första layout för pyssloteket, hoppas att ni gillar den. Det vackra mönstrade pappret jag använde kommer från GCD studios collection antiquities by Donna Salazar. Jag distressade kanterna genom att ta en paper edger för att få fram det rivna utseendet sen färgade jag den med distress ink vintage photo. Skar sedan halva vingen och stoppade in den mattade bilden under den för att få lite 3D känsla. Swirlen på kanten kommer från samma ark som ser ut så här.

Materiallista:
Cardstock,

charms

Papper från Donna Salazar

Alphabet stickers

Band

Distress ink Vintage photo

Blommor från min privata samling men finns att köpa liknande här

❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀

Denna layout gjorde jag ganska sparsamt då själva pappret är så vacker i sig. När man vill göra ett album som man sedan ska ge bort så är det ganska tacksamt att använda sig av såna här papper. Endast små detaljer behövs och då hinner man faktiskt göra ett album på en kväll! Pappret är också från GCD studios. Alphabet dies och hörnstans kommer från min privata samling.


Cardstock

Blommor

Mönstrat papper GCD Studios

Blomcharms

Tack för att ni tittade förbi. På återseende!

Kommentarer

1. Mitt Pyssel Å Hem - 28 september, 2011

Så roligt att se dig här Maricelle!
Det skall bli roligt att få se allt fint du gör.
De här två layouterna är jättefina.
Kram
/Carina
Mitt Pyssel Å Hem

maricelle - 28 september, 2011

Tack söta Carina! Det behöver jag höra. kram


Sorry comments are closed for this entry

