jump to navigation

Grattiskort 30 september, 2011

Posted by pysselahem in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Fredag och det börjar närma sig oktober.
Ganska härligt med den lite kalla krispiga luften och vackra höstfärger.

Dock saknar jag redan sommaren, så det blev ett lite sommar inspirerat
grattiskort denna vecka istället.

Kortet är 6 x 6 inch. Ett vitt cardstock med ”inbyggda” prickar.
Tre olika mönstrade papper sen stansades med Martha Stewart kantstans.
Knyt ett sidenband. Grattisstämpeln är stämplad på ett vellumpapper och
klippt till en banderoll, satte dit brads på varsin sida.
Klistermärket med barnen har jag målat med
Crackle Paint Rock Candy.
Skrapat kanterna och inkat med blendingtoolen.


På insidan satte jag dit ugglorna med 3D kuddar. Ugglorna har jag sandpapprat
en aning och sedan inkat kanterna på.
En bit blågrön cardstock torrembossade jag
(här går det fin fint att skriva till födelsedagsbarnet).

Materialet finner du på Pyssloteket, om
inte i webbshopen så i den fysiska butiken.

/Carina,
Mitt Pyssel Å Hem

Materiallista:
Cardstock med prickar på
Mönstrat papper
Distress Ink Vintage Photo
TH Blending tool
Lim
Dubbelhäftande tejp
Martha Stewart kantstans
Sidenband
Brad
Distress Crackle Paint – Clear Rock Candy
Klistermärke
Martha Stewart ugglepunch
3D kuddar
Embossingfolder
Sandpapper
Vellumpapper
Grattis stämpel

