jump to navigation

Ta vara på ditt spill! 5 oktober, 2011

Posted by corneliaraggsockan in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

 

 

Förra gången jag bloggade (för två veckor sedan, vad tiden går fort!) visade jag hur jag återanvänt ett par förpackningar och gjort om dem till söta presentaskar. Den här gången vill jag visa att man kan göra riktigt söta små kort av spillpapper.

De här korten är bara ca 7½ x 7½ cm och passar fint på ett paket, i en blomsterkvast eller nåt annat.

Jag har använt mej av en massa små spillpapper och jag lovar, det räcker verkligen med små bitar papper. Jag slänger nästan aldrig någonting!

Lite band och dekosar, nån stämpel och voilá, du har ett helt gäng med småkort klara ganska snabbt! Jag ska ge bort mina som present till en som ”har allt”.

Här en närmare titt på ett av korten. Tänk på att formatet är litet! Två små bitar papper ihopsatta på mitten och skarven dold av en pyttebit sidenband. Bandet var så kort att det inte ens räckte tvärs över, så jag delade det mitt itu och satte lite dekorationer på mitten. Under dem finns det alltså inget band… sparsamt så det nästan verkar snålt, eller?! *S

Även på små kort kan man ha roliga detaljer. Som här, en enda öljett och så låter jag en liten söt nyckelcharm hänga där och dingla i ett snöre.

Men ibland kan själva pappret i sej vara så dekorativt att nästan inget extra behövs. Här har jag bara fyllt på med tre små halvpärlor och låter motivet på pappret träda fram istället.

Det här var allt från mej! Nu lämnar jag över stafettpinnen till nya gästinspiratörer! Och du… ta dej nu en titt bland dina små spillpappersbitar och gör några småkort, du med. Det är riktigt kul!

Och även om min tid som gästinspiratör här nu är slut, så är du alltid varmt välkommen till min egen blogg som finns här: http://raggsocka1.blogspot.com/

Cornelia

