jump to navigation

Julkort….? Redan…? 9 oktober, 2011

Posted by drannika in GästInspiratörer, Jul, Kortmakeri.
trackback

Alltså, jag är inte känd för att vara någon Grinch, men när jag ser julsaker i affären i början av september, då brinner det i peruken på mig.

Men nu är det snart mitten på oktober och om man ska hinna få lite julkort gjorda tills i december är det nog dags att sätta igång nu! Anna hade plockat ihop ett jättefint vintage-kit med jultema och jag satte gladeligen (nåväl, kanske inte gladeligen då jag gärna klappar på mina papper) i pappren och satte igång.

Så här blev mitt första julkort för i år – och det gav mersmak! Nu vill jag göra fler!

Materiallista:

Papper: ”I väntan på Tomten” – Pion Design, Kraft cardstock – Bazzill

Stämpel: Privat från Inkido – men HÄR finns en hel del liknande från Inkido

Dekorationer: Blommor, delar av en blingswirl, blingstenar (Lippy Red – Kaiser), band (Har tagit två band som jag limmat ihop innan jag gjort en rosett) och tårtpapper

Som vanligt har distressdynan (Walnut Stain), Edge Scrapern, min tunna bruna penna, och en förskräcklig massa gluedots använts!

 

Hoppas att ni blir lite inspirerade av detta och jag tänker återvända till pysselbordet och göra FLERA julkort nu! ❤

Kommentarer

1. Cornelia - 11 oktober, 2011

Helt underbart julkort!

2. Linda/DeadUntilDark - 11 oktober, 2011

Åh, det är verkligen underbart vackert det här julkortet. Helt i min smak. 🙂


Sorry comments are closed for this entry

