jump to navigation

Nu är jag här igen……… 12 oktober, 2011

Posted by maricelle in Okategoriserade.
trackback

Med ett försök att skapa något som kan inspirera er.  Här kommer ett kort i ”Halloween tema”. Nåt som man kanske kan skicka till en vän som man inte har träffat eller hört av på länge. Skrämma de lite och påminna de att man tänker på de trots att man inte ringer så ofta. Här gjorde jag ett enkelt kort. Papper är från echo park, svart cardstock, Stansade ut en ram från spellbinders och använde en emboss folder. Foam stickers är från mina gömmor och band finns att få tag på här. Dödskallecharm för att blinga lite det hela. Övrigt verktyg: Martha Stewart hörnstans (finns på pyssloteket)

Här är ett annat kort som jag gjorde i höstens färger. Det tog lite tid men roligt hade jag. Idén tog jag från youtube. Man hittar verkligen roliga idéer och inspiration där. Jag började med att vika ihop ett 15 x 30 mönstrad cardstock, skar ett 14×14 brunt cardstock och stansade de samtidigt med en ornate die från Tim Holtz från min egen samling. Går att beställa hos pyssloteket bara säga till så fixar Anna det. Sedan skar jag 1 cm x 15cm remsor och börja fläta. Limma fast de på ena sidan så underlättar det när man flätar. När man är klar limmar man på den bruna delen så att man inte ser kanterna (se bild). Sen är det bara att dekorera med blommor och bling. Stansade ut en movers and shapers label från TH som ni kan beställa på pyssloteket och så stämpla på önskad text. Hoppas ni blir sugna på att prova detta. Vi ses om 2 veckor!                

