jump to navigation

Lite julkort! 13 oktober, 2011

Posted by pysselmalin in Okategoriserade.
trackback

Varje år så känns det så tidigt att börja med julkorten…sen börjar man så sakta några veckor senare. Ytterligare ett par veckor framåt och man förbannar sig själv för att man inte började tidigare….

Här kommer iaf två julkort som jag knåpat ihop med underbara papper från Bo Bunnys  Father Christmas!

Underbar stickers med änglar finns i butiken! Det prickiga bandet har kommit in i tusen och olika färger, nåja….minst 30 iaf! Stämpeln är privat men det har kommit in en massa liknande i butiken precis, kolla in!

Närbild på stickersen. Jag älskar de här körsbärsblommorna och vad jag tror är kallor?  ”bladen” har jag stansat ut med en punch från Marta Stewart, köpt i butiken. Det finns en uppsjö med stansar från MS nu!

Även stjärnpunchen är från Marta Stewart. Jag valde att stansa ut i vitt papper och sen ha på tjockt med stickles ovanpå för att få dem glittriga! Det finns mängder med olika stickles i butiken också. Perfekt såhär inför jul. Jag gillar de som kan tjänstgöra som fusksnö/kristaller….

Nästa kort är gjort med papper från samma serie. Här har jag nyttjat mig av pepparkaksstämplen som så många tycker om… Jag tror Anna har beställt hem den i år också om jag inte fått allt om bakfoten…

Något jag ofta använder mig av är att stämpla mitt motiv med en distressdyna i valfri färg och sedan embossa dem med clear embossingpulver…. för man har ju aldrig rätt färg på embossingpulver hemma… Här ser ni Aged Mahogny.

Den söta metalldekorationen fäste jag med band och fyllde sedan innanmätet med paper pen Gold!

De gröna flingorna är en on the edge die från Tim Holtz och heter snow flurries. Jag tror inte den finns inne i butiken just nu men vet att Anna kan ta hem den! Galet användbar nu inför jul!

Det var allt för mig för idag! Ses snart igen!

/Malin

 

Materiallista:

– Cardstock

– Mönsterpapper

– Metalldekos

– Band

– Embossingpulver

– Stämplar

– Dies

– Bling

– Blommor

– Punchar

– Tårtpapper

