jump to navigation

Påskort 14 oktober, 2011

Posted by pysselahem in Övrigt, GästInspiratörer, Kortmakeri, Scrapbooking, Tags.
trackback

Fredag alla redan!
Idag är det min (Carina) tur att blogga.

Jag gillar att skapa med påsar (håller just nu på med ett påsalbum).
Just detta kort blev ett ”Du är en pärla” kort.
Basen är som sagt en brun papperspåse och mönstrat papper.
Kanterna inkade med Distress vintage photo.
Gjort en fejkat raksömnskant (stick hål och rita ”tråden” med tuschpenna).

Toppen på påsen och ”tagen” är stansad med en Martha Stewart kantstans.

Jag är lite petig med färger… var inte nöjd med originalfärgen,
därför använde jag Distress Stain vintage photo och färgade sidenband, löv,
pappersblommor och rosor med.

Provdockan är Tim Holtz dies, den stansade jag ut i samma
mönstrade papper som jag satt på påsen. Jag stansade även ut provdockan i
OH-plast. Det syns lite dåligt på bilderna, men det är alltså två lager
provdocka. Limmade siden och pärlband på provdockan.
Vingarna har jag inte gjort, dom är färdiga.

Stämplat ”Du är en pärla” och klippt ut som en banner.
Bannern sattes dit med limpistol (glue dots går lika bra).
För att dölja limklutten satte jag en lite fjäril ovanpå.
Jag använder ju ofta fjärilar (undra när jag skall tröttna),
så även denna gång, två olika stansar från Martha Stewart.
Frimärket och brevet på baksidan är utklippt från papper i samma serie.

Tagen som man drar ut påsen är gjord av samma papper
(baksidan), sidenband, som är fastsatt med en häftapparat med små klamrar.

Allt material hittar du på Pyssloteket, om inte i webbshopen så i den fysiska butiken,
där finns också mina alster jag gjort för Pyssloteket.

/Carina,
Mitt Pyssel Å Hem

Materiallista:
Metall vingar
Martha Stewart kantstans
Martha Stewart fjäril
Tim Holts dies – Sewing Room
Sidenband
Mönstrat papper
Distress Ink Vintage Photo
Tim Holtz Blending tool
Pappersblommor
Rosor
Glue Dot
Lim
Dubbelhäftande tejp
Vellumpapper
Stämpel
Häftapparat Tim Holtz tiny

Kommentarer

1. Jeanette - Tettiz - 14 oktober, 2011

Så SUPERLÄCKERT!!! Åh, vad pysselsugen jag blev nu – mitt i arbetsdagen… 😉


Sorry comments are closed for this entry

