jump to navigation

Crafters Corner: Carina 18 oktober, 2011

Posted by Pyssloteket in Crafters Corner.
trackback
Jag fick ett mail från Carina som har gjort ursnygga saker:
Till dessa strutar har jag  använt mig utav akvarell och handgjort papper som är mjukt och böjbart samt lite spetsar,sidenband och tyg.
Fyllt med bilder och fint crepepapper.
Jättekul att göra och kanske det kan bli något liknande som julstrutar också.
Sänder även med min tavla med vintagebild.
Denna bild har jag först glossat och sedan distressat med grönt.
Distressen har jag torkat av lite så det blir en ljusare toning.
Lite slarviga sömmar från symaskinen blev det också samt lite rivet tyg+spetsar+blommor och lite blad.
För mer inspiration kolla på Carinas blogg: http://carinaspysselsida.blogspot.com
