jump to navigation

Halloweenkort med ljus. 19 oktober, 2011

Posted by deaduntildark in GästInspiratörer, Kortmakeri.
Tags: , , ,
trackback

Hej alla pysseltokiga där ute i höstkylan!

Linda heter jag, kallar mig för DeadUntilDark i cybervärlden.
Jag har scrappat i ungefär 1,5 år och nu har jag haft turen att få komma och vara gästinspiratör här på Pyssloteket för en tid framöver.

Mitt första alster som jag ska visa er är ett enkelt tältkort som jag gjorde om lite i måtten för att få rum med ett batteridrivet värmeljus i.
På så sätt blev det en gullig typ av ljuslykta att sätta fram när kvällarna är så mörka.

Jag skar ut en bit svart cardstock som var 15×30 cm och bigade den på mitten. På framsidan satte jag dit ett mönstrat papper med pumpor på i måtten 14,5×14,5 cm och sedan skar jag ut hålet/cirkeln med en Spellbinder och glittrade på med svart Stickles runt. Insidan dekorerade jag också med ett mönstrat papper med träd på. Skar ut ett sött spöke från samma papper och klistrade dit på 3d-kuddar.
Framsidan är sedan dekorerad med en söt liten ödla (finns i fysiska butiken) och ett urklippt ”Halloween” från pappret som jag sedan lagt crackle accent på. Några blommor fick pryda ena hörnet. De svarta rosorna finns att köpa i webbutiken, de orangea är privata. De var gula från början men för att de skulle matcha kortet färgade jag in dom med Promarkers. Liknande blommor finns att köpa HÄR.
Jag mätte diametern på ett värmeljus för att få till botten på kortet. Skar ut en bit svart cardstock på 15×7,5 cm och bigade vid 1 cm in på varje långsida och klistrade sedan dit delen på insidan av kortet.

Såhär ser det ut med ljuset tänt. 🙂

/DeadUntilDark

Kommentarer

1. Jennie - 20 oktober, 2011

Sååå fint det är!

2. SandraD - 12 november, 2011

Himla fräckt!! Jättekul med ljuset!! 🙂


Sorry comments are closed for this entry

