jump to navigation

Scary Jul och God Halloween! 20 oktober, 2011

Posted by pysselmalin in Designteam, Jul, Tags, Teknik.
trackback

Eller något sånt! Lite bonusbloggande från mig!

Idag tänkte jag bjuda på ännu ett Halloweenalster som jag glömde av… nackdelen med att lägga saker på tork på ”bra” ställen.. Jag har gjort en halloweentag med papper från Timpans craft resist och cardstock som fått lite hjälp av distresser…

Cardstocken var orange från början med fick lite extra skjuts av distressfärg – spiced marmelade! Har sedan stämplat på den med samma spindelnässstämpel som jag använde på mitt förra halloweenalster.

Det lila och gröna pappret är utstansat ur tim holtz craft resistpapper och har fått färg av gröna distresser respektive lila glimmer mist! Inte för att det syns att det glittrar men..

Blommorna är utstansade ur serien Apothecary Emporium från Echo Park med hjälp av retropunchar. Finns i butiken! Grenarna är utstansade med en stans från Marta Stewart. Paperpen pluttar i mitten av blommorna.

De läckra kapsylerna finns i många olika varianter i butiken. Det finns också snygga bakgrunder med olika teman som man lätt kan klippa till och lägga i botten. Över kan man embossa med flera lager pulver, köra glossy accents eller som här i mitt fall crackle accents!

Snygga band finns också mängder både i webbshoppen och butiken! MASSOR!

Bjuder också på ett högaktuellt julkort..

Jag råkar veta att Anna i tisdags fick in en massa nya dies, embossingfoldrar och annat godis i butiken!

Det är väldigt enkelt. Jag har torrembossat glossy cardstock i en embossingfolder. Just denna tror jag är cuttlebug men det finns liknande från tex Sissix. Renen är reindeer flight från Sissix Bigz die…. Jag har stansat ut en i krympplast… krympt den (och svurit… jag erkänner villigt…) och sedan målat den med glimmer glam ”big apple”!

Monterade den i en cirkel. Lite band rakt över. Det syns dåligt på bilden men just att torrembossa glossy cardstock blir väldigt dekorativt! Prova! Textstämpeln hittade jag i mina gömmor och jag har inget minne av varifrån den kommer.. =)

Materiallista:

– cardstock

– Apothecary Emporium

– stansar

– glimmer mist

– distressfärger

– band

– dies

– paper pen

– blommor

– crackle accents

– gloss paper

– glimmer glam

– embossingfolder

Ha det så bra!

/Malin

