jump to navigation

Grattis kort gjort av ett kuvert 28 oktober, 2011

Posted by pysselahem in GästInspiratörer, Kortmakeri, Tags.
trackback

Tiden går fort när man har roligt.
Min tid som gäst DT börjar rinna ut.
Det här blir mitt näst sista inlägg.

Till det här kortet har jag använt ett vitt kuvert (mått ca 11 cm x 22 cm)
som bas.
Så här gjorde jag:
Klistrade (slickade igen) ihop kuvertet, skar av cirka 1 – 2 cm på varje kortsida
(då blir kuvertet som en tunnel). Sen vek jag så att ena sidan blir längre (högre) en den andra.
Skar till och inkade kanterna på mönstrat papper till framsida (botten och toppen) och baksidan.

Efter jag vikt ihop kuvertet så fick jag två fickor att sticka tags i.
Monterade mösterpapper och klistrade ihop ”fickorna” med dubbelhäftande tejp.
Så mätte och skar jag till två tags. Använde TH on the edge dies,
inkade kanterna och stämplade på båda.
När detta kort gjordes använde jag spillpapper,
därför har jag ”skarvat” med olika papper.
Kantpunchen använde jag på både fram och baksida.

Blommor och blad utstansade och inkade.
Pappersblomma och sidenband infärgat med Distress Stain.
Jag gjorde också en liten tag som jag stämplade grattis på.
Knöt ett organzaband tunt kortet, monterade blommor och blad.
Satte några halvpärlor som jag färgat med Alkohol Ink för rätt färg i en blomma.Det här kortet var inte lätt att förklara i ord …. 🙂

Allt material finner hos Pyssloteket, om inte i webbshopen så i den fysiska butiken.

/Carina
Mitt Pyssel Å Hem

Materiallista:
Mönstrat papper
Martha Stewart kantstans
Sidenband
Distress Ink Vintage Photo
TH Blending tool
Pappersblommor
Rosor
Lim
Tim Holtz kantstans Ornate – on the edge
Tim Holtz fjärils stämpel
Organza band
Halvpärlor
Alkohol Ink
Distress Stain vintage photo
Blompunch Retro large
Blompunch medium
Martha Stewart blomstans
Martha Stewart kantstans
Bladpunch EK
Håltång
Hörnpunch
Dubbelhäftande tejp
Grattis stämpel
Häftapparat Tim Holtz tiny

