jump to navigation

Bröllopskort och altrade ljus. 2 november, 2011

Posted by deaduntildark in Altrat, GästInspiratörer, Kortmakeri.
Tags: , , , ,
trackback

Starka färger, det är inget jag själv brukar skapa med då jag ibland kan tycka att det är svårt att få ihop det. Jag kan ha svårt att matcha. Men kiten jag fick hem av Anna var redan färdiga, och allt färgglatt var perfekt ihopplockat. Så himla snygga papper, alla från KaiserCraft.

Nedan har jag gjort ett bröllopskort. Stämpeln är en digis från The Greeting Farm. I shopen finns det andra fina därifrån. TGF är för mig en personlig favorit, alla är ju så himla söta!

Närbild på blommorna och en charm i form av en söt trollslända.

Till kortet skulle det göras matchande ljus så jag har använt mig av samma papper och blommor som till kortet. Några olika spets– och sidenband band jag runt.

Stämplarna jag använt här är från Inkido (vänster) och Forma Hantverk (höger). Färgen jag använt är från distressdynan Broken China.

Andra sidan av ljusen är stämplade med en svala från Inkido och så har jag använt mig av bokstavsstämplar för att få ljusen mer personliga genom att få dit namnen på de som skulle gifta sig.

Att stämpla på ljus är inga konstigheter alls:
Man tar och delar en näsduk så att man bara får ett lager papper. Man stämplar på sitt motiv och klipper sedan ut det för att slippa få för mycket papper runt om. Sedan lägger man det utklippta motivet mot ett ljus och tar en bit bakplåtspapper runt ljuset )som då är längre än själva ljusets omkrets) och spänner på så vis fast motivet mot ljuset. Håll i bakplåtspappret ordentligt! Sedan tar man sin embossingfön och värmer över bakplåtspappretoch smälter på så vis in motivet i ljuset. Var snabb, så att man inte smälter för mycket av stearinet. Sedan är det klart!
Har ni inte testat det innan så tycker jag att ni ska försöka. 🙂

Här är den färdiga presenten!
Ljusen är satta på en bricka och inslagna med cellofan.

I princip allt material finns antingen i webshopen eller i fysiska butiken. Om inte, så prata med Anna så kan hon säkert ordna upp det. 🙂

På återseende!
/DeadUntilDark – Linda.

Kommentarer

1. Linda Citronlime - 2 november, 2011

Underbart…!!! Jag vet hur det är med starka färger, är likadan själv. Men du har verkligen lyckats, sååå himla fint!!!

2. Maiden - 5 november, 2011

Superläckert! Både ljusen å kortet – å vilken läcker färgläggning!! Me lööve! 🙂

3. SandraD - 12 november, 2011

Underbara!!!! Både kort och ljus är ljuvliga!!
Måste testa att stämpla på ljus… IKEAs blockljus är ju billiga.. 😀


Sorry comments are closed for this entry

