jump to navigation

Trippel i kladd! 7 november, 2011

Posted by karinsg in Layout, Teknik.
trackback

Idag kommer jag visa 3 olika layouter som jag har gjort i mixed media. Jag har i alla tre fallen utgått från mönsterark ur Primas underbara serie Printery. Hade en tanke att jag skulle visa resans gång men jag blev så uppslukad i skapandeprocessen att jag helt glömde av att fota… 🙂

Så här såg iallafall en ut alldeles i början:

Jag har rollat ut gesso med en brayer över hela arket för att dämpa färgerna, sen har jag mistat och använt en stencil från Crafters Workshop.

Så här blev resultatet!

Det har tillkommit lite journaling, ribbonband, spets, punchinella och stämpling.  I ena hörnet ser ni att det är grönt nu och först blev det alldeles FÖR grönt så då fick jag dämpa det med lite mer gesso med brayern och sen ytterligare ha på tjockt med gesso genom en stencil innan jag blev nöjd..

Note to self: ibland kan det vara bra att använda en vattenfast dyna fast jag älskar mina distresser…) 🙂

På nästa layout har jag även där rollat ut ett tunt lager gesso med en brayer, sen har jag mistat och stänkt både med mist och glimmer glam. En del stänk torkar jag bort innan de torkat för att få lite olika nyanser. Spets och band har färgats in med glimmer glam stiletto.

Jag har även fått till lite struktur undertill med en stencil från Crafters Workshop och modelingpaste.

Orkar ni med en tredje? Här kommer den iallafall 🙂

Här har jag skapat ett rutmönster med modeling paste och den här som egentligen hör hemma på grillen 🙂 Bara fantasin sätter gränser…

Sen har jag sprayat massor med glimmer mist och låtit det rinna både uppe och nere. Jag har även målat med utspädd akrylfärg och låtit det rinna lite.

ALLT ni behöver för att skapa & kladda finns på Pyssloteket om inte i webshopen så i den fysiska butiken på Valhallavägen 48.

Skulle ni sakna nåt så tala med Anna, det går säker att få hem! Hon brukar inte vara omöjlig 🙂

Hoppas att jag inte tråkat ut er utan lyckats inspirera till att våga kladda! I löööv it!

Kommentarer

1. pysselmalin - 7 november, 2011

Så sjukt läckert… blev kladdinspirerad!!

2. Karin - 7 november, 2011

Kul att du gillar’t! Det är liksom det som är meningen! Jag gillar att kladda, blir nog inga julkort gjorda i år…


Sorry comments are closed for this entry

