jump to navigation

Lite smått och rart 9 november, 2011

Posted by maricelle in Okategoriserade.
trackback

Då var det dags igen för lite lek med papper och verktyg. Här har jag gjort en så kallad tittjulkort. Beskrivning på hur man viker denna kort finns här. Vem skulle inte vilja få ett sånt här kort till jul???? Man kan till och med stoppa in en liten (super mini) julpresent innan man skickar iväg den. Så sätt igång och ha kul inför Jul!!!!!

Materiallista finns att köpa eller beställa hos Pyssloteket

Grönt Cardstock

Mönstrade papper 

Siffercharms

Band

Floss

Pärlor

Verktyg

Distress edger

Bone creaser (Bigare)

Distress ink (Walnut stain)

❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀



Materiallista

Möntrade papper

Vit och grönt Glitter cardstock

Verktyg

Tim Holtz stämpel

Distress ink (Fired Brick)

Spellbinder oval die

Marianne design christmas tree die

Tim Holtz townscape edge die

Jul textstämpel

Allt dessa finns hos Pyssloteket

❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀

Här har jag gjort en accordion mini book. Man kan göra ett i juligt tema eller varför inte till någon som fyller år? Här har jag gjort en citatbok med Tim Holtz textstämplar

Blomman nedan gjorde jag så här: Jag doppade blomman i versamark watermark stamp pad. Hällde ”Utee” på den och fönembossade den 3 ggr för att få en porslinsaktig yta. Sista lagret hällde jag glitter pulver innan den svalnade.

Materiallista

Mönstrade papper

Spets/Band

Transparency ark (samma som overhead ark förr i tiden)

Diverse blommor

Rhinestone

Tim Holtz textstämplar

Swirlstämpel

WeR memory keepers corner chomper ”angle”

Distress ink ”Broken china”

Allt dessa går att få tag på hos ”Pyssloteket”

Hoppas ni känner er sugna  på att prova göra dessa kort/mini book och kanske ge bort till någon ni gillar till Jul.

Ha det gott och så ses vi om två veckor!

