jump to navigation

Joyfold Card. 16 november, 2011

Posted by deaduntildark in GästInspiratörer, Kortmakeri.
Tags: , ,
trackback

Hej på er!

Jag har snubblat över en kortvikning som jag bara tokgillar. Joyfold Card.
Vikningen känns så himla lyxig eftersom det går åt en del papper och kortet blir ganska så tungt.


Ängeln på framsidan kommer från privata gömmor då jag ville ha en bild som skulle matcha färgerna på kortet. Det finns massa andra fina att välja mellan HÄR i shopen.
Jag har torrembossat det vita pappret med en folder från cArt-Us. Det blir så snyggt med alla snöflingor!
Snöflingebradsen är ju alldels perfekt att ha till julkorten nu, den hittar du här.
Kanten är stansad med en Martha Stewart Edge Punch – Doily Lace. (det finns inga i webshopen nu, men maila Anna om du är intresserad av en sådan)

När man viker upp kortet så finns underbara Lussekattstämpeln. Den är embossad med härligt silverglitter.
Några grenar är utstansade i silvrigt papper. Blommor är (enligt mig) ett måste på ett kort. 😉

Såhär ser det ut när det är helt utvikt. På den vita tomma rutan är det tänkt att skriva en personlig hälsning.
Det mönstrade pappret kommer från Best Creation. Snöflingorna på det är upphöjda med glitter, ser alldeles frostigt ut. Jag gillade extra mycket att det inte är ett papper som ”fäller” utan glittret stannar där det är.

Några detaljbilder.

Är det något ni inte hittar i webbutiken så hör av er till Anna så kan hon hjälpa er.
Är ni ute efter julsaker så är det så smidigt fixat i shopen att allt är ordnat under julkategorier.

På återseende!
/DeadUntilDark

Kommentarer

1. SandraD - 19 november, 2011

Superfint!!!! Gillar färgvalet skarpt!! 🙂
Riktigt vintrigt! (ååååhhh, nu längtar jag efter snö!) 🙂


Sorry comments are closed for this entry

