jump to navigation

Mera juuuuuul…… 20 november, 2011

Posted by drannika in GästInspiratörer, Jul, Kortmakeri.
trackback

Tänka sig att vi redan är i slutet av november?? Hur gick det till? Och vem snodde all den tiden som jag trodde jag hade till att göra julkort?

Nåväl, det är bara dags att sätta igång helt enkelt – massa julkort vill jag göra. Har ni surfat runt och kollat på inspiration till Era egna julkort? Det finns så galet många duktiga pysslare och bloggare som visar upp den ena kreationen vackrare än den andra!

Själv har jag återigen använt mig av de underbara pappren Anna skickade till mig. Väldig vintage-feeling och jag skulle kunna göra ALLA mina julkort med de här pappren! Tillsammans med ängelstickers och liknande är de helt oslagbara som julkortsmaterial.

Detta julkortet är lite mer arbetat, och är perfekt att ge bort som en present, kanske med ett presentkort eller liknande i kuvertet! Kortvikningen kallas för staffli-kort, eller easel-card, och beskrivning på hur man gör finns bland annat HÄR!

Materiallista:

Papper: ”Drömmar Prick Beige – Inkido”, Creme färgad cardstock – Bazzill

Stämpel: Snöstjärnestämplar från Tim Holtz (maila Anna om vad hon har för Tim Holts stämplar hemma – jag VET att hon beställt en hel laddning!)

Dekorationer: Halvpärlor (Cremefärgade Kaiser), band, spets, utstansade snöstjärnor (Martha Stewart punch), minibokstäver (Kaiser), Stickles – Diamond, Bokstäver (privata) och kantstans från Martha stewart (igen, Anna har MS punchar i den fysiska affären, så maila henne om ni är på jakt efter något särskilt!)

Som vanligt har distressdynan (Walnut Stain), Edge Scrapern, min tunna bruna penna, och en förskräcklig massa gluedots använts!

Jag hoppas att ni fick lite mer julkortsinspiration! Tata for now!

Annika xo

Kommentarer

1. Katarina Glansberg - 20 november, 2011

Vilket vackert julkort!


Sorry comments are closed for this entry

