jump to navigation

Hur går det med julkorten..? 27 november, 2011

Posted by Tettiz in Designteam, Jul, Kortmakeri.
trackback

För mig går det framåt – jag har gjort några stycken och således kommit igång, även om det inte räcker till riktigt än. 😉 Idag tänkte jag visa några av de jag har gjort för att kanske inspirera er där ni sitter på kammar’n och knåpar. Det passar ju bra så här på första advent, eller hur?

Här kommer ett litet julkortsbildspel för er att kika på:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Material som jag har använt är:

* Brun, vit och kraft cardstock

* Mönstrat papper från Echo Park’s Season’s Greetings ”Vintage Santa”, Times & Seasons ”Astoria” och ”Fancy Damask”

* Edge Scraper, Distress Ink Walnut Stain, Ink blending tool, häftapparat, tunn svart och brun penna

* Stickles Diamond

* Spets och band

* Brads från My Mind’s Eye

* Blingstenar och swirls

* Stämpel Maja Design Glädjefylld Jul + stämpelblock från Viva Decor och bannerstämpel från My Mind’s Eye

* Dies – Tim Holtz/Sizzix – On the Fence (On the Edge Die) och Tattered Banners (finns i butiken)

* Minirosor och blommor

* Martha Stewart punch – branch (finns i butiken)

* Cirkelpunchar (finns i butiken)

* Snöpenna; vit Puffy Velvet Marker (finns i butiken)

* Bokstavsstickers

* Dubbelhäftande tejp, 3D-kuddar och GlueDots till att fästa papper och blommor. Jag använder de tjockare Pop Up Glue Dots till blommor och minirosor – då sitter de fast bra och får lite höjd på köpet.

Ha en riktigt trevlig första advent nu – fram med glögg, pepparkakor och mys med era nära och kära innan ni bänkar er vid pysselbordet en stund! 🙂

Pyssliga hälsningar,

Jeanette – Tettiz

