jump to navigation

Stämpla med Perfect Pearl. 30 november, 2011

Posted by deaduntildark in Övrigt, GästInspiratörer, Kortmakeri, Teknik.
Tags:
trackback

Min son ville ha en liten ljuslykta på sitt rum, så jag gjorde honom en liten ljushållare han kan ha på sitt skrivbord. Det som är lite speciellt för just denna hållaren är tekniken jag använt till att få dit stämpeln! Tekniken är speciell för mig iaf för jag har inte sett den innan. 😉

Stämpeln ser embossad ut, men så är inte fallet.


När jag fick mitt DT-paket av Anna så låg det bland annat en genomskinlig stämpeldyna i paketet. Det står Perfect Medium på den och jag förstod att det inte var en vanlig embossingdyna så jag Googlade. (Vad skulle jag göra utan Google!? ;)) Och fann då att man använder dynan till sina stämplar (effekten blir densamma som med embossingdyna, man får ett genomskinligt och kladdigt avtryck). Därefter penslar man försiktigt med Perfekt Pearl över stämpeltrycket som då fastnar i ”kladdet”. Och så blir det såhär snyggt!
Annars har jag bara använt Perfect Pearl till att göra egen glimmermist. 🙂

Här är ett julkort jag gjorde med samma teknik. Så enkelt och så snyggt!:

Pappret till ljushållaren är från BoBunny.
Stämplarna är clearstamps från Viva Decor.
Penslar, Perfect Pearl pulver och dyna finns HÄR.
Alla dekorationer finns att köpa i shoppen.

Vi ses! /DeadUntilDark – Linda.

