jump to navigation

Klassiska julkort från Petraso 1 december, 2011

Posted by petraso in GästInspiratörer, Jul, Kortmakeri.
trackback

Jag fick ett kit från Anna med Viva julpapper

och skapat lite klassiska julkort med rätt få dekorationer!

Vintage stickers är perfekta för julkortoch julklappar och här gjorde jag ett kort med ett litet upprivet paket 😉 runt om!

Har använt en Inkido stämpel och ett härligt rutigtigt band som dekorarion, snöre tll vimplar och en lite organza blomma!

Genom att sätta lite stickles på dom upprivna kanterna får man en liten frostig känsla

Av misstag råkad jag klippa i en av dom fina Vintage stickersarna..så jag gick ”all in” och klippte ut den lilla ängeln som fick en gloria av stickles

Pappret ängeln sitter på är in rubbat med den härliga pastan Inka gold som finns i butiken;)

Min ms stans gick varm för att få en liten spetskant och så dubbelrosett  med organzaband, pärltråd och så lite organxa band med hjärtan!!

Älskar använda band som dekorationer!

Så här blev kortet när det blev klart!

Är inte pryd av mig men…. tyckte inte att en lite Peternicklas var rätt på julkortet;) Så jag satt dit ett hjärta… funderar på vem som ska få det….

får nog bli ❤ 😉

Har ju sagt det förrut 😉 Jag älskar använda band som dekorationer

Här har jag knuttit en lös rosett och limmat på…

Enkelt och stilfullt!

Detta var lite julkortsinspiration från mig!

Kram

Petraso

