jump to navigation

Två runda julkort 2 december, 2011

Posted by Elin in GästInspiratörer, Jul, Kortmakeri.
trackback

Hejhej!

I höstas frågade Anna mig om jag ville vara gästinspiratör för Pyssloteket ett tag. Naturligtvis tackade jag ja till det! Idag visar jag de två första korten jag har gjort med materialet Anna gav mig.

Avancerade kortvikningar kräver för mycket tålamod och noggrannhet för att passa mig, men ibland vill jag ändå göra något annat än de vanliga fyrkantiga korten. Då plockar jag fram min Cuttlebug och mina Spellbinder-dies och stansar ut en kortbas. Till korten i det här inlägget använde jag diesen som heter Eylet Circles. Med en cirkelstans stansade jag sedan cirklar av mönstrade papper från Echo Parks serie Holly Jolly.

Det mönstrade pappret heter Fa-La-La-La-La.
Metallblomman har jag fäst med en snöflingebrad.
De gröna blommorna var från början vita. Jag har målat dem med Glimmer Glam, färgen Dirty Martini. Jag har också stänkt lite Glimmer Glam i samma färg över kortet och rosorna.
Med Tim Holtz lilla häftapparat fäste jag en bit rickrackband och slutligen limmade jag fast lite blandade blingstenar.

 

Det mönstrade pappret på det här kortet heter Snowy Sidewalks. Jag har ”skröfsat” kanterna med en sax och färgat in med lite Distress Ink i färgen Brushed Corduroyd.
Den fina renen är stansad med en die från Marianne Design. Det var första gången jag testade det märket och det fungerade hur bra som helst. Dien skar lätt igenom pappret och gjorde fina kanter.
Jag målade min utstansade ren med Glimmer Glam, Dirty Martini, för att ge den ett fint skimmer. Jag tyckte dock att den blev lite platt så jag stämplade några gånger med en rutmönstrad bakgrundstämpel från Kaiser Craft för att ge den lite liv. Slutligen fick renen en grön blingsten som öga.
Kortet dekorerade jag också med rosa blingstenar och så skrev jag god jul med bruna alphastickers.

Klicka gärna på bilderna för att se dem större!

Trevlig helg!
Elin

PS. Min privata blogg hittar ni här.

 

