jump to navigation

På tal om kransar 7 december, 2011

Posted by maricelle in Okategoriserade.
trackback

Hej igen pyssliga vänner! Den här veckan bidrar jag med olika sorters kransar (en liten del). Jag fick dille på kransar. Upptäckte hur roligt det är att göra minikransar som man kan sätta på kort eller hänga som juldekoration. Jag hoppas ni blir sugna att göra egna papperskransar.


Här stansade jag ut en ring som bas där jag klistrade fast löven. Och sen ovanpå klistrade jag primablommorna.

Materiallista

Primablommor

Cardstock

Papper från pyssloteket

Band

Stämpel

Velvet flock

Martha Stewart edge and corner punch som finns att köpa/beställa pyssloteket.

Materiallista

Bloms och lövstans som finns att köpa på pyssloteket

Martha Stewart edge punch

Cardstock (Brun och röd)

Mönstrade papper

Glitterpapper

Bokstavstickers

Stämpel (rådjur) finns i olika märken på pyssloteket bla Tim Holtz

Distress tool

Allt dessa finns självklart på pyssloteket!

Krans gjort på en Martha Stewart snowflake punch ”Himalayan” går så klart att beställa hos Anna. Annars har hon andra modeller. Bara att stansa på! Du behöver 24 ”snöflingor” till denna krans. Den här lär ju bli en uppskattad present när ni går på adventsmiddag hos goda vänner.

Materiallista

Cardstock i 2 olika toner

24 snöflingor (large använde jag) 12 av varje färg, 2 lager fram och 2 lager bak

6 eller 12 Rhinestones i matchande färg

Lim

3D adhesive foams

Band i matchande färg

Spellbinder (rund till basen)

Allt finns på pyssloteket!  Hoppas ni känner er inspirerad att göra kransar. Ha en härlig 3:e advent!

På återseende.

