jump to navigation

Lite ljus i mörkret… 8 december, 2011

Posted by pysselmalin in Okategoriserade.
trackback

.. jag älskar snö. Massor ska det vara.. och kallt. Gärna jättekallt. Det kommer ändå vara vinter flera månader så då kan det lika gärna vara vackert.

Jag har väl inte riktigt blivit bönhörd den här hösten/vintern såhär långt. I går kväll singlade ner några stoooora flingor.. i morse regnade det. Usch!

Jag har iaf gjort en lykta till dagens inlägg! Mall till den hittar ni här. Kanske inte riktigt passar med ett riktigt värmeljus i men det finns ju batteridrivna! Tyvärr hittar jag inte mina så ni får hålla tillgodo med en bild utan ljus i! =)

De vackra pappren som passar lika bra till jul som annars kommer från Vivi Gade Design. Ett lite tunnare men dubbelsidigt papper som kostar bara 5 kr styck! Perfekt nu om man kanske har annat att lägga pengarna på men vill göra sina egna julkort ändå! Snöstjärnan är utstansad med punch från Marta Stewart, så även grenstansen intill blommorna.

Den underbart vackra lite gammaldags stämpeln kommer från Maja Design och finns i några olika varianter. Svenska och engelska! Det bruna ni ser är kanelstång som jag lindat lite band omkring. Blir så läckert.. och luktar lite gott. Ett tag iaf! 😉 På blommorna lite stickles.

Här ser man sidan på lyktan som jag täckt med lite overheadplast. En till snöstjärna. På taket har jag fäst cardstock som jag kört genom en ”wellpapp-maskin” för att få en räfflad effekt. Jag har också öst på mängder med Glitter Snow som finns på burk i butiken! Ett tips är att ta en blompinne eller dylikt och röra runt i burken innan du använder den första gången eller om det går lång tid mellan gångerna. Den glittrar inte så mycket annars. Den glittrar inte så mycket ändå men det går ju att dutta dit extra stickles om man vill det. =)

Andra sidan…

Jag bjuder på en ängel också! Gjord efter instruktionerna i den här videon http://www.youtube.com/user/FollowThePaperTrail?feature=uploademail_ch#p/u/1/oBdOa4bce4k , riktigt skoj! Lite pilligt men det blir gulligt! Även här kommer pappren från Vivi Gade Design!

Materiallista:

– cardstock

– mönsterpapper från vivi gade design

– glitter snow (finns i butiken, ring!)

– blommor

– band

– punchar

– stämpel från maja design

– metalldekorationer

– kantstans (till ängeln)

Ha nu en fortsatt trevlig december!

/Malin

 

 

 

 

Kommentarer

1. maricelle - 8 december, 2011

Sååå fint Malin. Nu ska jag också prova. Tack för inspirationen! Ha så gott!

2. pysselmalin - 9 december, 2011

Tack snälla Maricelle! Stod och beundrade dina kranskort i butiken idag också! Fiiina!

3. Maiden - 11 december, 2011

I löööve it! 🙂


Sorry comments are closed for this entry

