jump to navigation

Roliga kortvikningar 11 december, 2011

Posted by Tettiz in Designteam, Jul, Kortmakeri, Teknik.
trackback

Förra lördagen höll jag kurs i kortvikningar på Pyssloteket. Vi var 6 personer, inklusive mig själv, som satt och pysslade ihop roliga kort – stafflikort, blöjvikning och fönsterkort stod på schemat.

De kort jag visar idag är de korten jag hade med mig och visade för tjejerna innan vi satte igång att skära och vika – för att de skulle få en hum om vad målet med våra övningar var för dagen.

Material jag har använt till korten är:

* Cardstock (vitt, kraft, brunt, grönt)

* Mönstrade papper: Maja Design – Vintage Winter ”Skicka en hälsning”, Echo Park – Season’s Greetings ”Poinsettias”, Echo Park – Times & Season ”Fancy Damask”

* Brunt organzaband

* Martha Stewart-stansar – Doily Lace, Swirling Lace, Frond Medium (bladet)

* Självhäftande pearls

* Minirosor och blommor

* Vit Poscapenna

* Puffy Velvet-penna, vit (till snön på tagen)

* tunn svart penna

* Distress Ink pad – Walnut Stain

* Ink blending tool

* Edge Scraper

* Glue dots och dubbelhäftande tejp

Ha det gott!
/ Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. Katarina Glansberg - 11 december, 2011

Underbara kort!


Sorry comments are closed for this entry

