jump to navigation

Julalster. 14 december, 2011

Posted by deaduntildark in Altrat, GästInspiratörer, Kortmakeri, Layout.
Tags:
trackback

Idag tänkte jag visa flera alster jag pysslat med. Först ut är en LO med en bild på min man och vår dotter tagen på julafton för två år sedan.
Jag valde att göra den väldigt enkel då pappret från BoBunny är så fint att det inte behövs så mycket mer.

Röd punchinella bakom fotot. Grönt organzaband  som jag även klistrade på runt fotot och gjorde som en ram. Några härligt plingande bjällror, små granar och bokstäver i plast som jag klippt bort hänget på.

Nästa alster är såklart ett julkort. 😉

Motivet på framsidan är utskuret med Spellbinder från ett ark ur Pion Design – Väntan på tomten II. Det randiga pappret bakom är ett ark från samma kollektion.

Några blommor, löv, satinband och så återigen en av de urfina granarna. 🙂

Insidan, en stämpel från Inkido.
Jag har den lilla, den lite större hittar du HÄR.

Till sist kommer en enkelt altrad burk. Jag tänkte stoppa i julgodis och sedan ge bort. Dessa papper är också från Pion Design. och så har jag satt dit ett organzaband i brunt runt om.

God Jul på er! 🙂
/DeadUntilDark – Linda.

