jump to navigation

Juldekorationer och en tag! 22 december, 2011

Posted by pysselmalin in Okategoriserade.
trackback

Idag bjuder jag på lite allt möjligt.

Först tänkte jag bara kort bjuda på ett enkelt julkort gjort med den underbara glittercardstocken som finns i flera färger i butiken! Underbart! Julgranskule-dien kommer från Marianne Design och finns inte hemma men kan tas hem om det är något du känner att du mååååste ha till nästa år!

Sen tänkte jag bjuda på en Tim Holtz inspirerad tag. Hade superroligt när jag gjorde denna! Skickade den till en kompis med en liten julklapp! På kanten har jag stansat ut snöflingorna med en ”on the edge” die från Timpan. Tagen själv och ramen runt siffrorna 24 är från dien ”tags and bookplates”. Den bruna stjärnan i metall bakom renen finns på Pyssloteket. Metallbården längst ner kommer från dien Vintage Lace! Så läcker och ger inte mindre än 5 olika bårder på en och samma gång…

Renen är utstansad med dien Reindeer flight och sedan har den fått ett tjockt lager crackle paint över sig. Hälsningen till min kompis är utskriven på datorn med ett typsnitt som heter Traveling Typewriter.

Ramen runt siffrorna 24 kommer från tags and bookplates den också. Färgade in den lite med distresser och gned kanterna slarvigt med Inka- Gold silver som jag sedan polerade upp. Siffrorna och utrymmet runt omkring fick ett tjockt lager glossy accents över sig.

Tomten kommer från ett stämpelset från Timpan. Guldembossing pulvret har jag strött ut lite slarvigt och sedan värmt med fönen underifrån så det inte blåser bort.

Sen tänkte jag bjuda på en juldekoration. Ramlade över den i en blogg idag och här kan du ser hur man gör den!  Superenkelt men så läckert! Jag hade inte riktigt någon bra pärla att hålla ihop hela kalaset men utan tog en knapp som jag hittade. Kanske något att dekorera presenter med? Det finns ju lite plats inuti för hälsningar. 🙂

Såhär ser den iaf ut ihopfälld!

…och såhär uppfälld hängandes i granen! Ber om ursäkt för bildkvaliten…liiiite mörkt nu! Färgade in kanterna med….gissa vad? Just… Inka-Gold! *helt såld*  Nu syns det inte på bilderna men på insidan av stjärnan har jag stämplat med samma tomte som du kan se på tagen längre upp. På utsidan har jag embossat stjärnor med klart embossingpulver. Allt på svart cardstock.

Nästa juldekoration är också en stjärna men av helt annan modell! Den här gör man av nästan inget papper alls. Kanske något för spillpappren? Jag har tagit en liten bit av ett Bo Bunny papper. Instruktionen för hur man gör hittar du här.

Jag dekorerade med lite extra stickles för mer bling bling effekt!

 

Med det vill jag önska er alla en God Jul och ett Gott Nytt År!

Materiallista:

– cardstock

– bo bunny papper

– dies

– glossy accents

– stickles

– Inka Gold (finns i butiken!)

– band

– embossingpulver

– stämplar (tim holtz ark finns i butiken!)

– embossingfön

– crackle paint

– metalldekorationer

/Malin

 

