jump to navigation

Scrappad julhälsning 30 december, 2011

Posted by Elin in GästInspiratörer, Jul, Layout.
trackback

Nu är det dags att framkalla julens foton och börja scrappa dem. Jag har inte fotograferat så mycket i år men hittade ett gammalt foto på mig och min lillasyster som jag blev sugen på att scrappa. Fotot skickades som julhälsning till släkt och vänner julen -87.

Jag har använt ett rött papper som bas och sedan sytt fast ett randigt papper mitt på det. En överbliven remsa av det randiga pappret fick också vara med, fast vänd så att den gröna baksidan syntes istället.


Det mönstrade pappret heter Joy och kommer från Fancy Pants. Den gröna remsan är baksidan av samma papper.


Skimrande gröna stänk av Glimmer glam, dirty martini. Guldfärgen är Inka-Gold i färgen Old Gold. Är du nyfiken på Inka-Gold tycker jag du ska kolla in det här inlägget som Malin skrev förra veckan.


Även metalldekorationerna har fått lite Inka-Gold på sig. Metallblommorna fäste jag med brads och hjärtat limmade jag fast.


Fler metalldekorationer, en kakservett delad i två delar samt ett prickigt band. Siffrorna hittade jag bland mina privata saker.


Renen är stansad med en die från Marianne Design. Jag stansade i brunt papper och färgade sedan in den med Inka-Gold.

Pyssla lugnt gott folk!
Elin

Kommentarer

1. pysselmalin - 30 december, 2011

Snyggt!! Måste prova mera!

2. Pysselfröken - 30 december, 2011

Så snyggt med färgstänken och tårtpapper.


Sorry comments are closed for this entry

