jump to navigation

Mixed media och resistteknik 2 januari, 2012

Posted by karinsg in GästInspiratörer, Layout, Teknik.
trackback

Har verkligen hittat min grej under förra året! Tycker att det är såååå himla roligt att använda olika tekniker med alla möjliga medier dvs, färger, mister, gesso, modeling paste, foam clay, stenciler mm mm!!

Ber om ursäkt för de dåliga fotona men det har knappt varit nåt dagsljus de senaste dagarna…

Här har jag använt mej av en resistteknik då jag har målat med Studio multi-medium matte på en stencil från Crafter’s workshop. Det är det rutiga mönstret man skymtar på bakgrunden. När det torkat har jag sprayat med olika glimmer mists och försiktigt torkat bort färgen från mönstret genom att lägga på ett hushållspapper. Under fotot har fäst urrivna bitar ur en Kalle Ankatidning, det har mattats av med ett lager gesso.  Av en klick Studio multi-medium matte har jag även gjort rundlarna som jag sen haft mist på med en pipett. Pebbles har fått glimmer glaze på sig för att få lite färg. I fotots nederkant är det veckad maskeringstejp som jag kladdat på.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Stjärnorna har jag gjort själv inspirerad av mija, de har målats och mistats och fått Inka Gold hematite på sig. Det är även Inka Gold bredvid foto och titel. Såå himla läckert och kul att använda! Anna har i butiken och tar säker hem just den här färgen om Du frågar! Titelsiffrorna har färgats in med mist, glaze och sist hottade jag upp kanterna med Inka Gold! Kronan har jag hittat i en inredningsaffär och färgat in med glimmer glaze och mistat på. Filthjärtat fick bli pricken över i:et!

Hoppas jag inspirerar er till att våga kladda, det är ju så himla roligt. Bara fantasin sätter gränser!

Pssst! Studio multi-medium matte,  gesso,  Inka Gold, stenciler från Crafter’s workshop,  pebbles, tissuetape och filthjärtat hittar du i den fysiska butiken på Valhallavägen 48!

