jump to navigation

Minnen… 5 januari, 2012

Posted by pysselmalin in Okategoriserade.
trackback

.. har jag ganska många och tydliga av min mammas mormor. Jag var tolv år när hon dog och hon begravdes samma dag jag fyllde 13 år.

Pion Designs papper från serien minnenas atelje passade perfekt ihop med det här fotot av Greta, taget hos en fotograf. Hon är så fin på det här kortet och det är såhär jag minns henne!

Pappren i sig har lite fototema och passade perfekt tycker jag! Mönsterpappret har jag rivit i kanterna och monterat på ett cardstock. Det blev en fotomatta under fotografiet av papper från samma serie.

Den rosa rosen kommer från min egen gömma. Bokstäverna som formar ”greta” finns hos pyssloteket och har fått en tunt lager glimmer glam på sig. Så ovansidan är bruna och glittrar medan sidorna fortfarande är vita.

Skylten är utstansad med en movers and shapersdie i tunn kartong. Ovanpå har jag smetat ett ganska tjockt lager crackle paint Antique Linen och sedan gått över med distress stain vintage photo för att få lite färg i sprickorna. Datumen är från miiiiinistickersark hos Pysslo! Man får galet många siffror och bokstäver för nästan inga pengar alls!

Texten är sååå fin och fastnade i mitt huvud. Såg den i Pojjos blogg häromdagen och snodde den rakt av! Har skrivit ut den och limmat fast den på vimpeln från Timpan!

Ovanför vimpeln ser du en ”annons” som jag klippte ur från ett av pappersarken. Den har sedan fått ett tjockt lager UTEE över sig och en halvtimme i frysen. Sen tar man ut den när den är kall och hård och bryter den fööörsiktigt så det bildas sprickor. Man kan också som jag bryta fort och ivrigt och därmed få det hela att se ut som en krossad glasplåt… då blev jag lite missnöjd med väl på plats på LO´n så  blev det fiiint! Påminner mig lite om gamla glasnegativ!

Det var allt från mig för denna gången! På återseende!

Materiallista:

– Minnenas Atelje från Pion Design

– Cardstock

– Blommor

– Spetsar

– Crackle Paint

– UTEE

– Dies

– Bokstavs stickers

– Metalldekorationer

 

