jump to navigation

Näsdukskort. 11 januari, 2012

Posted by deaduntildark in GästInspiratörer, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Hej på er!
Den här veckan tänkte jag visa er ett näsdukskort jag gjort.

Kortet öppet och stängt.
Här ser ni alla bigningar jag gjort och hur jag skurit ut trianglar och klistrat på.
I mitten har jag stansat ut en bit vit cardstock för att kunna skriva min hälsning.
Runt kanterna har jag använt en stans från Martha Stewart.
För att det sedan ska hålla sig stängt tog jag en bit mörkbrun cardstock och limmade på band och nören under för att kunna snöra runt hela själva kortet. På cardstocket klistrade jag dit en fågel från ett klippark (det är samma papper som de stora mönstrade trianglarna på insidan kommer ifrån). Fågeln har fått 3d-lack över sig för snygg effekt.
Sedan några obligatoriska blommor, blad och den ursöta bradsen i form av en trollslända.

Jag hade några julpapper kvar från Vivi Gade Design som jag ville använda baksidan av, de är inte överdrivet juliga utan bruna och himla snygga och kan användas även efter jul. Ni ser ju!
Och det bästa är ju att Anna faktiskt rear ut dom för endast 2,50 kr st. 😉

Materiallista:

Mönstrat papper med kottar
Mönstrat papper med ränder
Klippark/mönstrat papper
Brads
Blommor och blad
Webribbon och bomullsband
Die

Övrigt: Distressdyna – Vintage Photo, Stickles – Cinnamon.

Scrappa lugnt!
/Linda, DeadUntilDark

Kommentarer

1. maja/eyovine - 14 januari, 2012

Snyggt! Ser svårt ut ;)… för en med brutalmotorik. Beundrar de som kan vika fina kort!


Sorry comments are closed for this entry

