jump to navigation

Snökul – layout 13 januari, 2012

Posted by Elin in GästInspiratörer, Layout.
trackback

Layouter med snö och vinter blir ofta blå men jag gillar grönt så jag körde på den färgen istället. Dessutom har ju huvudpersonen, min systerson, en grön jacka på fotot.

Jag började med att stansa ut en ren i en bit spillpapper. Hålet efter renen använde jag sedan som schablon. Med schablonen och grön akrylfärg fyllde jag ett vitt papper med renar. När de torkat strök jag ett lager med vit akrylfärg över hela pappret för att få ett lite mjukare intryck.

Kanterna på pappret embossade jag med Distress Embossingpulver Peeled Paint. Sedan fäste jag en bit Flocked Transparency, ett klart ark med sammetsliknande mönster innan jag dekorerade med band, brads, en Bottle Cap Image, en träfågel och små runda speglar. Bokstäverna och siffrorna är privata.

Pyssla lugnt!
Elin

Kommentarer

1. maja/eyovine - 14 januari, 2012

Funkar alldeles utmärkt med grönt också! Riktigt snyggt =) Härligt foto!


Sorry comments are closed for this entry

