jump to navigation

Stenciler, mist och distresser 14 januari, 2012

Posted by eyovine in GästInspiratörer, Layout.
Tags:
trackback

Hej! Nu är det dags för mig att göra mitt första inlägg med något skapat. Passar då på att visa en layout med sådant jag tycker mycket om, nämligen det som rubriken berättar. Som stenciler har jag använt punchinella, och en egen tillverkad stencil med cirklar. Det är faktiskt enkelt att göra egna masker/stenciler. Den jag gjort har jag skurit ut i kartong. Men man kan också använda OH-film.

Jag har börjat med att använda stencilerna på bakgrundspappret tillsammans med distress ink pad i färgerna Black soot och Vintage photo. Sedan har jag byggt på lager med papper ur Primas serie ”Printery”.  Lagt på dekorationer i form av vit och svart spets, stora rosor, mindre rosor, charms och Petaloo blomma. Sedan har jag  sprejjat på Lite glimmer mist lite här och där över alltihopa. Efter det var det dags för symaskinen att göra sitt. Jag har väldigt svårt att inte sy lite sömmar på mina layouter. När det var klart satte jag fast fotot och monterade på bokstäverna till titeln. Bjuder på lite detaljbilder också.

Bokstäverna är mina privata som fått ett lager glimmer glaze på sig. För att sedan skita ner dem lite och dämpa färgen lite använde jag lite chalk på dem.  Modellen på layouten är min dotter och titel och text är en del av en Noice låt som hon lyssnar mycket på just nu. Skoj när ens egna barn lyssnar på den musik man själv lyssnade på som yngre.

Hoppas ni fann lite inspiration i detta inlägg!

På återseende =)

Maja/eyovine

Kommentarer

1. snojbi - 14 januari, 2012

Så snyggt
Kramis

2. Linda/DeadUntilDark - 14 januari, 2012

Otroligt fin!! Gillar din stil. 🙂

3. pysselmalin - 14 januari, 2012

Älskart! Inspirerar mig till mer kladd!

Anette - 14 januari, 2012

Så otroligt läckert!

4. katrin - 15 januari, 2012

Mycket snyggt!
Ser framemot nästa med spänning.

5. Ywonne - 16 januari, 2012

Det här va såååå himla snyggt !
Åh så fint papper du gjort.
Jag är inge bra på Lo’s… kanske för att jag aldrig gör några, (2st) har inte riktigt kommit på vad jag ska ha dem till *S*
Har inga små barn längre…hade jag haft det hade det inte varit några som helst problem *ASG*

Ha en fin dag !


Sorry comments are closed for this entry

